امروز : 22
ديروز : 3
افراد آنلاين : 1
همه : 1925
 
نوشته شده توسط : هايپر جيم

دويدن و راه رفتن بر روي دستگاه هوازي تردميل يكي از بهترين روش هايي است كه منجر به بالا رفتن سطح آمادگي جسماني شده و تناسب اندام را افزايش مي دهد؛ زيرا در هنگام ورزش با اين دستگاه به دليل نرم و انعطاف پذير بودن سطح تسمه و وجود ضربه گيرها، مفاصل بدن سازگاري بيشتري با فشار ناشي از تمرين پيدا مي كنند.

اغلب اوقات نامساعد بودن آب و هوا، كمبود وقت و در دسترس نبودن فضاي مناسب به افراد اجازه نمي دهد بتوانند در محيط بيرون به انجام تمرينات ورزشي بپردازند؛ بنابراين تردميل جايگزين بسيار مناسبي است كه همواره در دسترس مي باشد؛ به خصوص اگر يك تردميل خانگي تهيه بكنيد مي توانيد در هر زمان از شبانه روز كه فرصت پيش آمد به انجام تمرينات ورزشي با اين وسيله مشغول بشويد و از وقت خود بهترين بهره را ببريد.

در صورتي كه به تردميل شيب 1 الي 2 درجه بدهيد شرايط دويدن در فضاي بيرون شبيه سازي مي شود. تردميل هاي پيشرفته و مدرن امروزي ويژگي هايي دارند كه توسط آن ها كاربر مي تواند از وضعيت عمومي بدن خود آگاه شده و يك الگوي ورزشي مناسب را طراحي كند. مثلا نمايشگر دستگاه اطلاعاتي همچون زمان، سرعت، مسافت طي شده، كالري سوزانده شده و ضربان قلب را نشان مي دهد كه توسط اين اطلاعات مفيد كاربر مي تواند سطح تمرين و توانايي خود را مورد ارزيابي قرار بدهد.

روش هاي پيشگيري از گردن درد پس از ورزش با تردميل

گاهي اشتباه ورزش كردن با تردميل يا هر دستگاه ديگري منجر مي شود در حين تمرين يا پس از آن در نواحي خاصي از بدن خود احساس درد و ناراحتي بكنيد. مناسب بودن موقعيت بدن در حين انجام تمرينات ورزشي اهميت ويژه اي دارد. اگر به روش اصولي و صحيح به انجام تمرينات ورزشي بپردازيد، دردهاي نامتعارف پس از تمرين به وجود نمي آيند.

بر روي تردميل نبايد سرخود را زيادي بالا بگيريد يا پايين بيندازيد؛ اين كار موجب كاهش كارآيي بدن شده و باعث گردن درد مي شود. در هنگام دويدن يا راه رفتن مي بايست درست به نقطه مقابل خود نگاه كنيد؛ براي رسيدن به اين منظور بهتر است در مقابل آيينه تمرين انجام بدهيد؛ در هنگام ورزش با اين دستگاه بالاتنه خود را عمود و صاف نگه داشته و سر را در مركز ستون مهره ها قرار بدهيد.

خستگي زياد ممكن است سبب بالا رفتن كتف ها و پايين افتادن سر بشود كه اين مسئله منجر به ايجاد تنش در ناحيه گردن مي شود و اگر به اين حالت ادامه بدهيد، قطعا دچار گردن درد مي شويد. قبل از شروع تمرينات حتما بايد بدن خود را گرم كنيد؛ اين كار براي كاهش دادن آسيب هاي ورزشي ضروري است. پيش از آن كه بر روي تردميل برويد چند دقيقه حركات كششي انجام بدهيد و چند كشش نرم نيز به گردن خود بدهيد تا از هر نوع گرفتگي جلوگيري بشود.

حركات كششي و گرم كردن بدن پيش از ورزش، گردش خون را سريع تر و بهتر مي كند و باعث مي شود بدن پاسخ بهتري به تمرينات نشان بدهد و سازگاري بدن افزايش پيدا مي كند. چه زماني كه بر روي زمين مي دويد و چه بر روي تردميل، سعي كنيد يك ريتم روان و ثابت داشته باشيد؛ براي دست يابي به اين منظور بهتر است به موسيقي پرانرژي و پر ضرب گوش بدهيد و همراه با ضرب آهنگ موسيقي گام برداريد؛ بدين ترتيب هم سرعتتان بيشتر مي شود و هم راحت تر تعادل خود را حفظ مي كنيد.

پس از به دست آوردن تعادل خود بر روي اين دستگاه دسته هاي تردميل را رها كنيد و مانند زماني كه بر روي زمين مي دويد يا راه مي رويد، دست ها را به حالت 90 درجه در دو طرف بدن نگه داري؛ گرفتن دسته تردميل به طور مداوم موجب ايجاد تنش و گرفتگي در قسمت بالا تنه و به خصوص در ناحيه گردن مي شود؛ بايد به دستان خود اجازه بدهيد به حالت طبيعي عقب و جلو بروند و چرخش داشته باشند.

دم و باز دم عميق و منظم نيز در حين تمرين از ايجاد گرفتگي و درد پيشگيري مي كند. انجام تمرين بر روي دستگاه تردميل يك ورزش هوازي محسوب مي شود؛ ما به تمريناتي هوازي مي گوييم كه در مدت زمان نسبتا طولاني و با شدت متوسط انجام بشود و در هنگام چنين تمريناتي بدن به اكسيژن زياد و همچنين آب نياز دارد. نوشيدن آب در طي تمرين به صورت جرعه جرعه كمك مي كند دماي بدن متعادل باقي بماند و سوخت و ساز افزايش پيدا كند؛ در واقع با نوشيدن آب ما بدن خود را هيدراته نگه مي داريم.از دست رفتن آب زياد به دليل عرق ريختن در حين تمرينات ورزشي موجب سردرد و تنش در عضلات گردن مي شود. يك فرد معمولي بايد روزانه حداقل 8 ليوان آب بنوشد.

در پايان تمرين نيز دقايقي براي سرد كردن بدن خود وقت بگذاريد؛ اول كمي آهسته بر روي تردميل راه رفته سپس دستگاه را خاموش كرده و از آن پايين بياييد و به انجام حركات كششي مشغول بشويد.ماساژ گرفتن پس از ورزش به رفع خستگي و گرفتگي و كوفتگي پس از ورزش كمك مي كند؛ ماساژ پس از ورزش ريكاوري فوق العاده اي محسوب مي شود.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۵ | نظرات (0)
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]