Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:50546 Library:50634 in /home/bigsite/public_html/blog/post.php on line 10

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/bigsite/public_html/blog/post.php:10) in /home/bigsite/public_html/blog/post.php on line 24
بهترين زمان ورزش تردميل تردميل
امروز : 27
ديروز : 7
افراد آنلاين : 1
همه : 2569
 
نوشته شده توسط : هايپر جيم

بعضي از افراد معتقدند بهتر است؛ اگر صبح زود به صورت آهسته و كم فشار بدوند و بدن خود را گرم كنند و پس از آن كم كم به انجام حركات سنگين تر ورزشي بپردازند. به اين ترتيب بدن آنها آمادگي بيشتري كسب كرده و براي انجام كار روزانه محيا ميشود.اما عده اي هستند كه نمي توانند از خواب صبح بگذرند و پيش از ظهر هم به دليل گرماي هوا ورزش نمي كنند.اين افراد بيشتر مايل هستند تا شبها و بعد از شام ورزش كنند.از آنجاييكه هنوز ارتباط خاصي بين ساعت ورزش و سوزاندن كالري پيدا نشده است شما مي توانيد در هر ساعتي از روز كه مايل هستيد به ورزش كردن بپردازيد.

بهترين زمان ورزش تردميل

تنظيم ساعت بدن

بدن هر فرد بر اساس شيوه زندگي و عادت او نظير ساعت خوابيدن يا بيدار شدن او تعيين ميشود،تغيير اين ريتم و جابجايي اين ساعات كار ساده اي نيست.اين تنظيم ساعت بر اساس الگوي شبانه روز و نحوه چرخش زمين تعيين مي شود و بر بسياري از شرايط فيزيكي بدن از جمله سطح هورمونها، تعداد ضربان قلب، فشار خون و دماي بدن تاثير گذار است و تغيير هر يك از اين شرايط به شيوه اي در هماهنگي و آمادگي بدن براي ورزش كردن موثر و پر رنگ است.

يكي از راههاي انتخاب زمان مناسب براي ورزش هر فرد اين است كه از ساعت بدن خود كمك بگيرد تا زمان مناسب براي پياده روي يا دويدن بر روي تردميل را به او نشان دهد در واقع اين همان ساعتي ست كه شما در آن بيشتر از بقيه ساعات شبانه روز مايل به ورزش كردن هستيد.

البته عوامل ديگري نظير شرايط كاري و نحوه زندگي و زماني كه وقت آزاد داريد تا از تردميل خود استفاده كنيد در اين انتخاب موثر مي باشد.به هر حال شما بايد در ورزش كردن زماني را انتخاب كنيد كه بتوانيد آن را تداوم ببخشيد.

هوشياري در خصوص ورزش صبحگاهي

بعضي از دانشمندان عقيده دارند كه اگر براي انتخاب زمان مناسب براي ورزش كردن خود شك داريد و نمي توانيد تايمي را انتخاب كنيد. بهترين حالت اين است كه ورزش كردن در صبح زود را براي اين كار انتخاب كنيد.

تحقيقات نشان داداه است كه عادت به ورزش كردن براي كساني كه صبحگاه را براي اين كار انتخاب ميكنند بيشتر است.در اين زمان افراد بيشترين وقت آزاد را دارند و تقريباً زماني ست كه فرد تنها به ورزش كردن اختصاص مي دهد و كمتر اتفاق مي افتد كه در اين زمان برنامه ديگري پيش آيد كه مانع از ورزش كردن شود. البته براي افرادي كه استفاده از تردميل را براي صبحگاه انتخاب مي كنند بهتر است تا زمان بيشتري را به گرم كردن خود اختصاص دهند زيرا در اين زمان دماي بدن نسبت به ساير اوقات شبانه روز پايين تر است.

اوقاتي كه دچار بي خوابي مي شويد

به علت همزمان شدن خواب شبانه با ورزش صبحگاهي برخي از افراد نمي توانند در همه روزها به طور مداوم ورزش صبحگاهي انجام دهند، خصوصاً زمانهايي كه شب قبل به دلايلي مجور هستند ديرتر بخوابند امكان حذف اين برنامه وجود دارد.اگر چه بيرون آمدن از رختخواب و انجام ورزش در ابتدا ممكن است سخت به نظر بيايد اما با چنان لذتي همراه است كه بيشتر افراد، بعد از تجربه آن مايل به تركش نيستند.به اين ترتيب زمان خواب شما در شب به ناچار تنظيم مي شود و به اين ترتيب براي افرادي كه دچار بي خوابي هستند درمان مناسبي نيز هست. بدن افراد بايد براي خوابيدن آماده باشد اين آمادگي شامل دماي بدن و تعداد ضربان قلب ست، به اين ترتيب اگر افراد بتوانند شبها زودتر بخوابند بدنشان به مرور زمان به اين برنامه عادت مي كند.

ورزش كردن در آخر شب نزديك به زمان خوابيدن همانند خوردن غذا در آخر شب باعث بي خوابي مي شود. زيرا سبب مي گردد تا هم ضربان قلب و هم دماي بدن بالا رود كه اين موارد هر دو موجب بي خوابي مي شوند.

البته عده ديگري از ورزشكاران به ورزش كردن عصرها بيش از انجام آن در صبحگاه معتقدند .آنها مي گويند كه در اين زمان بدن سريعتر به ريتم موزون ورزشي خود مي رسد.

انجام ورزش بلافاصله بعد از خوردن غذا به هيچ عنوان توصيه نمي شود، زيرا در هنگام ورزش خون بايد براي اكسيژن رساني بهتر به ماهيچه ها برسد. اما زماني كه غذا ميخوريد خون براي كمك به هضم غذا به سمت دستگاه گوارش مي رود.بنابراين دانشمندان تاكيد دارند تا از ورزش كردن بعد از خوردن وعده هاي اصلي تا حدود 2ساعت پرهيز كنيد.

كشف بهترين زمان ورزش براي هركس

هنوز دانشمندان به توافق جامعي براي تعيين بهترين زمان ورزش كردن نرسيده اند. اما بهترين حالت براي هر فرد اين است كه ورزش كردن در ساعات مختلف شبانه روز را امتحان كند و زماني كه براي او از همه مناسب تر است و مي تواند ورزش خود را در آن زمان استمرار بخشد را انتخاب كند.در واقع بهترين زمان ورزش براي هر شخص را بايد خود او كشف كند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | نظرات (0)
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]