امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 0
 
نوشته شده توسط : هايپر جيم

استفاده از تمرينات تناوبي (اينتروال) براي كاهش وزن شما، تنها زماني ميسر است كه نحوه صحيح انجام آن را بدانيد و در بازه زماني مناسب تمرين كنيد.

بكار بردن تردميل براي انجام ورزش تناوبي در كاهش وزن بسيار تاثير گذار است و با استفاده از برنامه ها و گراف هايي كه دارد شما را جهت رسيدن به كاهش وزن سريع تر راهنمايي مي كند.

انجام تمرينات تناوبي با استفاده از تردميل سبب مي شود بدن شما هم چربي و هم قند بسوزاند، البته ميزان هر يك از آنها بستگي به شدت و زمان انجام آن دارد.

كاهش وزن با انجام تمرينات تناوبي

ورزش كردن با شدت پايين بر ذخاير چربي ها اثر گذاشته و آنها را از بين مي برد، در حاليكه اگر با شدت بالا تمرين كنيد بيشتر ذخاير قندي بدنتان (گليكوژن) از بين ميرود.بنابراين بسياري از مردم تصور مي كنند ورزش هاي هوازي با شدت كمتر براي كاهش وزن مناسب تر است،اما هميشه اين گونه نيست.

به عنوان مثال اگر فرض كنيم شما با استفاده از تردميل به انجام يك تمرين تناوبي با شدت كمتر و زمان طولاني تر بپردازيد، حدود 200 كالري مي سوزانيد كه در واقع 100 كالري از آن مربوط به ذخاير چربي بدنتان مي باشد.

اما در تمريني ديگر كه با استفاده از تردميل با شدت بالاتر انجام مي دهيد، اگر در يك جلسه 400 كالري بسوزانيد حدود 150 كالري مربوط به چربي هاي بدنتان مي باشد و در نتيجه نسبت به نوع اول در كل، ميزان چربي سوزي بيشتر صورت مي گيرد.

در نتيجه انجام تمرينات تناوبي در زمان كوتاه تر با شدت بيشتر نسبت به تمرينات تناوبي طولاني تر با شدت كمتر چربي بيشتري مي سوزاند.

هر صحبتي در خصوص كاهش وزن اگر با يك رژيم غذايي مناسب همراه نباشد بي تاثير خواهد ماند.استفاده از برخي مواد غذايي تمام تمرينات ورزشي شما را بدون نتيجه باقي مي گذارد.اين مواد شامل فروكتوزها و تمام مواد فرآوري شده قندي مي باشد كه منبع اصلي كالري محسوب مي شوند.

در واقع عامل اصلي چاقي و ابتلا به بيماري ديابت در افراد، استفاده از قندهاي فرآوري شده و كربوهيدرات ها مي باشد كه سطح انسولين را در بدن بالا برده و موجب افزايش وزن مي گردد.

طبق تحقيقات مصرف حدود 25 گرم فروكتوز در روز براي افراد معمولي و كمتر از15 گرم براي افراد چاق و مبتلايان به فشار خون و بيماران قلبي كافي مي باشد و بيشتر از آن مجاز نيست.

استفاده از غذاهاي ارگانيك و انجام ورزشهاي تناوبي جهت جلوگيري از ابتلا به بيماري قند خون به همگان توصيه مي گردد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۵ | نظرات (0)
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]