امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 0
 
نوشته شده توسط : هايپر جيم

بدون شك عضلات ما بدون اكسيژن قادر به انجام هيچ كاري نيستند. در فعاليت هاي ورزشي، بدن به اكسيژن بيشتري نياز دارد. مقدار اكسيژني كه وارد بدن مي شود، بسيار حائز اهميت است. بنابراين بايد تكنيك هاي صحيح نفس كشيدن بر روي تردميل خانگي خود را بدانيم. تا زماني كه درست نفس نكشيم، انگار هيچ كاري را درست انجام نداده ايم. بخصوص در تمرينات هوازي، تامين اكسيژن كافي براي بدن بسيار ضروري است.

وقتي در يك باشگاه ورزشي هستيد، مربي هر چند دقيقه يك بار فرياد مي زند: نفست رو نگه ندار!!!

اگر خوب نفس نكشيد، اكسيژن كافي به بافت ها نمي رسد؛ در نتيجه سطح انرژي بدن پايين مي آيد و ورزشكار زودتر احساس خستگي مي كند. وقتي روي تردميل ورزش مي كنيد، به جاي مربي مدام به خودتان ياد آوري كنيد، "نفست رو نگه ندار" . در هنگام ورزش به تكنيك تنفس خود دقت كنيد تا نهايت استفاده ازسيستم هوازي را به دست بياوريد درست نفس كشيدن در زمينه تناسب اندام و ورزش يكي از مهم ترين موضوعات است.

روي تردميل چگونه نفس بكشيم؟

تنفس صحيح به ورزشكار كمك مي كند هر چه سريع تر به سطح مناسبي از آمادگي جسماني دست پيدا كند، زيرا استقامت قلب، عضلات و دستگاه تنفسي را تقويت مي كند.

ما درحالت عادي به يك طريق نفس كشيدن خاص خود عادت كرده ايم. كساني هستند كه هرگز به طور كامل نفس نمي كشند؛ يعني ريه هاي خود را به حد كافي از اكسيژن پر نمي كنند.اغلب افراد، به تند و سطحي نفس كشيدن عادت دارند. اين گونه نفس كشيدن حتي در زندگي روزمره هم بدن را دچار مشكل مي كند. براي همه كاربران تردميل ، يك تكنيك تنفسي مشترك وجود ندارد. بنابراين شما مي بايست تكنيك تنفسي مختص به خود را بيابيد.

معمولا نفس كشيدن متناوب به شما كمك مي كند ميزان اكسيد نيتريك بدن خود را افزايش بدهيد. اكسيد نيتريك، همان گازي است كه شريان ها را شل نگه داشته و سبب جاري شدن خون مي شود. همين مسئله به حفظ فعاليت منظم كاربر كمك مي كند. روش ديگر ، يك روش انقلابي براي دويدن هوشمندانه است؛ انگار كه بر روي هوا مي دويد. در اين روش، 3 ثانيه هوا را به داخل ريه ها بكشيد، آنگاه به سرعت در 2 ثانيه اين هوا را بيرون بدهيد. اين روش تنفس در ابتدا نياز به دقت و تمركز دارد، ولي به مرور زمان به آن عادت مي كنيد. بهتر است هوا را از بيني به داخل بدهيد و از دهان خارج كنيد. اگر تنفس ريتميك و به صورت منظم باشد، اكسيداسيون چربي ها سرعت پيدا مي كند.

هرگز با دهان هوا را به داخل ندهيد، چون حجم زيادي از هوا بدون فيلتر شدن وارد بدن مي شود. بيني با فيلترهايي كه دارد، هواي پاك سازي شده را به داخل بدن مي فرستد. نفس كشيدن به وسيله دهان باعث خشكي گلو و حفره دهان مي شود و اين مسئله انرژي ورزشكار را از بين مي برد. هرگاه در هنگام دويدن به نفس نفس افتاديد، سرعت تردميل خود را كاهش بدهيد. قبل از ورزش مقداري آب بنوشيد و در طول مدت تمرين نيز يك بطري آب در دسترس خود داشته باشيد و هر چند دقيقه، آب بخوريد.

اين كار باعث مي شود دماي بدن متعادل باقي بماند و دچار گرمازدگي و كم آبي نشويد. تنفس صحيح و درست ورزش كردن دوشادوش هم، به يك اندازه اهميت دارند. نفس كشيدن به صورت ريتميك و صحيح موجب مي شود انتقال خون از قلب به رگ ها منظم تر و بهتر انجام بشود. البته فراموش نفرماييد؛ نوع هوايي كه تنفس مي كنيد بسيار اهميت دارد. به همين دليل ورزش كردن در فضاي خانه بسيار ايمن تر از محيط بيرون مي باشد.

در هنگام راه رفتن يا دويدن بر روي تردميل شكم خود را به داخل بدهيد. بهتر است در حين كار با اين دستگاه يك موزيك تند گوش بدهيد و با ريتم موزيك گام برداريد. براي اينكه به مرحله چربي سوزي برسيد، ورزش را تا 30 دقيقه ادامه بدهيد. تا يك ساعت پس از ورزش از خوردن غذاهاي پر كالري اجتناب كنيد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۵ | نظرات (0)
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]