Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:50546 Library:50634 in /home/bigsite/public_html/blog/post.php on line 10

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/bigsite/public_html/blog/post.php:10) in /home/bigsite/public_html/blog/post.php on line 24
روش صحيح استفاده از تردميل تردميل
امروز : 10
ديروز : 7
افراد آنلاين : 2
همه : 2552
 
نوشته شده توسط : هايپر جيم

اين روزها استفاده از تردميل بسيار متداول شده است. چون دويدن بر روي اين دستگاه قابل دسترسي و راحت تر از دويدن در خارج منزل است. براي دويدن در بيرون منزل شما بايد زمان مناسبي را در نظر بگيريد و اگر شرايط آب و هوايي اجازه داد برويد و بدويد. اما تردميل خانگي هميشه در منزل شماست. محدوديت زمان و شرايط جوي از بين مي رود. ضمن اينكه دويدن در محيط خارج با خطرات احتمالي همراه است. شما هر وقت از شبانه روز كه اراده كنيد بر روي تردميل خود مي رويد و ورزش مي كنيد.

روش صحيح استفاده از تردميل

بعضي از افراد با كار بر روي اين دستگاه به دنبال كاهش وزن هستند و بعضي ديگر مي خواهند سيستم قلبي- عروقي و عضلات بدن خود را تقويت كنند.

به هر حال با هر هدفي كه ورزش مي كنيد، بايد نحوه درست ورزش كردن را بدانيد. زيرا حركات اشتباه در هر ورزشي و با هر دستگاهي مي تواند به عضلات و مفاصل بدن آسيب برساند.

حتما در هنگام دويدن و ورزش با تردميل كفش و لباس مناسب به پا داشته باشيد. هيچگاه بدون كفش بر روي اين وسيله ندويد.

هرگز گرم كردن قبل از ورزش و سرد كردن پس از آن را فراموش نكنيد.

ابتداي تمرين به مدت 5 دقيقه با سرعت 3 كيلومتر در ساعت راه برويد. سپس سرعت را به 7 كيلومتر در ساعت برسانيد و يك دقيقه در اين حالت بدويد. سپس سرعت را تا 4 كيلومتر در ساعت كاهش بدهيد. 3 دقيقه با همين سرعت راه برويد. اگر اهل عرق كردن باشيد، عرق ملايمي بر روي پوستتان مي نشيند و اين يعني بدن شما گرم شده و مي توانيد طبق برنامه پيش برويد.

گرم نكردن قبل از كار با تردميل در سرعت هاي زياد موجب كشيدگي تاندون ها و عضلات پا مي شود.

اگر مشكل زانو نداريد 2 درجه به تردميل خود شيب بدهيد. با اينكار شرايط راه رفتن و دويدن در فضاي بيرون را براي خود شبيه سازي مي كنيد.

در هنگام راه رفتن يا دويدن بر روي تردميل حواستان باشد يك نوار پهن در زير پاي شما در حال حركت است. نبايد اجازه بدهيد پاهايتان تحت تاثير حركت اين تسمه به عقب كشيده شود چون اين كشيدگي به تاندون ها، رباط ها، عضلات پا، مفاصل لگن و كمر آسيب مي رساند. باهر گام بايد سعي كنيد تسمه كف تردميل را به عقب هل بدهيد. درست مانند وقتي بر روي زمين راه مي رويد. وقتي روي زمين قدم برمي داريد اين پاهاي شما است كه به زمين نيرو وارد مي كند و شما را به جلو مي راند. روي تردميل هم بايد به همين صورت عمل كنيد. شما به تسمه نيرو وارد كنيد و نگذاريد حركت آن شما را به عقب بكشد.

اگر سرعت چرخش نوار يا همان دستگاه بيش از توان دويدن شما باشد امكان برداشتن گام هاي اشتباه بيشتر مي شود. بنابراين در جلسات اول با سرعت كم پيش برويد و كم كم سرعت را افزايش بدهيد.

سعي نكنيد قدم هاي بلند برداريد. قدم هاي بلند ايجاد كشيدگي مي كند. گام برداشتن درست روي تردميل، به اين صورت است كه قدم هاي كوتاه اما با تكرار برداريد.

به دستهاي خود تكيه ندهيد. روي تردميل مانن



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ | نظرات (0)
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]