امروز : 50
ديروز : 13
افراد آنلاين : 1
همه : 2163
 
نوشته شده توسط : هايپر جيم

عادت هاي نادرست در هنگام استفاده از تردميل ، افرادي زيادي هستند كه براي لاغري و يا تناسب اندام خود از تردميل استفاده مي كنند و با قبول قيمت تردميل اقدام به خريد تردميل مي نمايند به نظر ميرسد كه استفاده از آن بسيار ساده ميباشد اما توجه داشته باشيد كه اگر در هنگام استفاده از تردميل چند نكته كوچك را رعايت نكنيم ممكن است بجاي خاصيت سلامت بخشي به بدن ما آسيب برساند در اين مقاله قصد داريم عادت هاي نادرست در هنگام استفاده از تردميل را شرح دهيم .

استفاده از كفش هاي كهنه و نامناسب :

توجه داشته باشيد كه كفش در ورزش از اهميت بسزايي برخوردار است . در هنگام استفاده از تردميل حتما بايد از كفش هاي رانينگ و يا واگينگ استفاده نماييد كفش هاي غير ورزش به پا آسيب هاي بسيار زيادي ميرساند ، كف كفش بايد داراي پد هاي اضافي در ابتدا و انتهاي پا (پنجه و پاشنه) داشته باشد كه ضربه وارد شده را دفع كند .

نگاه كردن به پا ها

بسياري از افراد كه از تردميل استفاده مي كنند در هنگام دويدن و يا راه رفتن به پا هاي خود خيره ميشوند ، نگاه كردن به پا ها باعث ميشود سر شما گيج برود و يا تمركزتان را بر هم بزند و در نتيجه باعث ميشود تعادل خود را از دست بدهيد ، همچنين براي آنكه بتوانيد به پا هاي خود نگاه كنيد مجبور ميشويد كه سرتان را پايين نگه داري كه خود باعث ميشود به گردن و ديگر اعضاي بدنتان آسيب وارد شود .

در هنگام راه رفتن بر روي تردميل بايد سر صاف و به جلو نگاه كنيد و شانه ها را يكسان و صاف نگه داريد سينه ها را به جلو هل بدهيد و قوز نكنيد .

كوباندن پا ها

در واقع تردميل دستگاهي است كه محيطي را براي شما فراهم ميكند كه بتوانيد بر روي آن راه برويد و يا بدويد ، براي برخي از افراد سخت است كه به طور طبيعي بر روي آن گام بردارند و همين نكته باعث ميشود كه به بدن خود آسيب برسانند مخصوصا افرادي كه در هنگام قدم برداشتن بر روي تردميل با كف پا و پا پاشنه پا فرود مي آيند نه جلوي پا .

انجام ورزش تكراري

شايد در ابتدا استفاده از تردميل به تنهايي تاثير گذار باشد اما به علت سازگاري بدن و قوي شدن عضلات در هنگام استفاده از تردميل كالري كمتري مي سوزانيد ، به همين دليل بايد هر 1 ماه يكبار برنامه ورزشي خود را تغيير دهيد و از ديگر دستگاه ها مانند الپتيكال و پله استفاده نماييد .

حركت بيش از حد دست ها

سعي كنيد كه تا زماني در حال راه رفتن هستيد دستان خود را در كنار بدنتان نگه داريد و زماني كه شروع به دويدن كرديد دست هايتان را با زاويه 90 درجه نه بيشتر حركت دهيد زيرا حركت بيش از حد دست ها فقط شما را خسته مي كند و نميتوانيد تمرينات خود را به صورت كامل و صحيح انجام دهيد. سعي كنيد كه دستانتان را آزاد بگذاريد و بيش از حد آن ها را محكم نگه نداريد .

قدم هاي خيلي بلند

استاندارد قدم برداشتن 3 قدم در هر ثانيه است افرادي كه قدم هاي بسيار بلند بر مي دارند علاوه بر مصرف انرژي اضافي به علت خارج شدن فرم تمرين ممكن است به بدن شما آسيب برساند .

قوز كردن

بدن انسان به طوري طراحي شده كه تحت هر شرايطي تعادل خود را حفظ نماييد ، قوز كردن به جلو باعث ميشود در كمر يك قوز خارجي بوجود آيد ، تا ميتوانيد بالا نته خود را صاف و محكم نگه داريد اگر در سرعت بالا نميتوانيد حالت استاندارد را نگهداريد  سرعت تردميل را كمتر كنيد .

تمرين بيش از حد

درد ماهيچه و عضلات ، ضربان شديد قلب و ... نشانه ي خستگي و تمرين بيش از حد است ، در صورت احساس هر يك از اين علائم ديگر تمرين نكنيد ، تمرينات شديد حداكثر بايد 2 تا 3 بار در هفته انجام شود .



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ | نظرات (0)
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]